Ana içeriğe devam edin.

MT-TOPLULUK

Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Başta Türkiye olmak üzere her yerde kendini geliştirme odaklı projeler geliştirmeyi ve içerik üretmeyi hedefleyen bir projeyiz. Burada herkes bir şeyler yapmak zorunda. Evet sen yardım alıyorsan yardım etmeyi de öğrenmen gerek.Mühendislik,tasarım,ücretsiz eğitimler gibi bir çok şey seni bekliyor.

(Sadece ziyaretçiler tarafından görüntülenir.)

Hoş Geldin, !

Kayıt işleminiz başarıyla tamamlandı. Sitemizde üyelikler e-posta onaylı olduğu için hesabınızı onaylamanız gerekiyor. Kayıt olduğunuz e-posta adresinin gelen ya da istenmeyen (spam) kutusunu kontrol ederek hesabınızı onaylayabilirsiniz. e-Posta gelmediyse veya farklı bir sorun yaşıyorsanız bizimle İletişim sayfasından irtibat kurabilirsiniz.

(Sadece hesabı aktif edilmemiş kullanıcılar tarafından görüntülenir.)

MAKİNETÜRK İletişim 
MAKİNETÜRK İletişim 

Duyuru1: Son zamanlarda aktvasyon maili üye olmak isteyenlere ulaşmakta zorlandığı tespit edilmiştir. Arka planda çalışmalar başlamıştır, sorun düzelecektir.
Duyuru2: Hesabını AKTİF edemeyen arkadaşlar " makineturkinfo@gmail.com " adresinden hesabını aktif edebilir.

Konu

#1
Dizel çevrimi nedir? Dizel çevrimi nasıl hesaplanır? Dizel çevrimi verimli midir? Dizel motorlarında termodinamik hesapları nasıl yapılır? Dizel çevrimi nasıl hesaplanır? Dizel çevriminin avantajları nelerdir? Dizel çevriminin dezavantajları nelerdir? Dizel çevrimi artıları nelerdir? Dizel çevriminin eksileri neleridir? Dizel çevrimi ottoya göre artıları nelerdir? 

[Resim: Screenshot_13-3.png]


Diesel motorlarında yakıt püskürtmesi, piston ÜÖN ‘ya yaklaşırken başlar ve genişleme strokunun ilk kısmında devam eder. Bu sebeple yanma daha uzun vadede gerçekleşir. Yanmanın uzun sürmesinden dolayı diesel çevrimindeki yanma işlemi, sisteme sabit basınçta ısı sokumu olarak düşünülür. Bu süreç Otto ve Diesel çevrimleri arasındaki en önemli farktır. Çevrim şu biçimde oluşur ; 

1 noktasında atmosfer koşullarındaki iş gazı sırası ile: 

1-2 adiabatik sıkıştırma 

2-3 Q1 ısısı sabit basınçta sokulur 

3-4 adiabatik genişleme 

4-1 Q2 ısısı sabit hacimde dışarı alınır.


Diesel çevrimi sıkıştırma ateşlemeli motorlar için ideal çevrimdir. 1890 ‘lı senelerde Rudolph Diesel tarafından geliştirilen sıkıştırma ateşlemeli motor, daha önce incelenen kıvılcım ateşlemeli motora çok benzerdir, yalnızca yanmanın başlatılması ayrı bir yolla gerçekleşir. Kıvılcım ateşlemeli motorlarda, diğer adı ile bezin motorlarında yakıt-hava karışımı, yakıtın tutuşma sıcaklığının altında bir sıcaklığa kadar sıkıştırılır ve yanma işlemi bujide oluşturulan bir kıvılcımla başlanır. 

Diesel motorlarında sıkıştırma işlemi sırasında yalnızca hava bulunduğundan yakıtın kendiliğinden tutuşması söz konusu değildir. Bu sebeple diesel motorlarında çok daha yüksek sıkıştırma oranlarıyla (genelde 12 ile 24 arasında ) çalışabilirler. Yüksek sıkıştırma oranıyla çalışabilmensin yanında başka faydaları da vardır. Çevresel perspektiften benzine getirilen kısıtlamalar bu motorlarda söz konusu değildir çünkü bu motorlarda daha az damıtılmış (ve daha hesaplı ) yakıtlar kullanılabilir. Sıkıştırma ateşlemeli motorlarda yakıt silindire sıkıştırma strokunun sonunda püskürtülmekte

Sıkıştırma ateşlemeli motorlarda, diğer adı ile diesel motorlarında hava, yakıtın tutuşma sıcaklığının üstündeki bir sıcaklığa kadar sıkıştırılır ve püskürtülen yakıtın sıcak havayla teması sonucu yanma başlar. Sabit hacimde ısı sokumlu ideal çevrimde sıkıştırma oranı belirli bir değerin üstüne vuruntu olayından dolayı çıkamamaktadır .

Yakıt sıkıştırılmış havanın yüksek sıcaklığı sonucu kendi kendisine tutuşur. SI motorlarında sıkıştırma strokunda yakıt-hava karışımı s ıkıştırılır ve sıkıştırma oranı, kendiliğinde tutuşma ve vuruntunun başlamasıyla sınırlıdır.  Bu yüzden bu motorun termik verimi çok yüksek değildir.Verimi yükseltebilmek için hava-yakıt karışımı sıkıştırmaktan vazgeçilmiş ve yalnız hava sıkıştırma ile daha yüksek sıkıştırma oranlarına ve daha yüksek termik verimlere ulaşılmıştır.Bu çevrimlerde ısı sabit basınçta sokulur.Isı sokumu yani silindire yakıtın gönderilmesi daha önceden sıkıştırılmış olan hava yardımıyla enjektörden olur.

Benzer Konular:

Linkleri görebilmek için sitemize üye ol manız veya giriş yapmanız gerekiyor. (Sitemize üyelikler ücretsizdir!)

Linkleri görebilmek için sitemize üye ol manız veya giriş yapmanız gerekiyor. (Sitemize üyelikler ücretsizdir!)

Motorlardan Daha Yüksek Performans Elde Etmek İçin


Linkleri görebilmek için sitemize üye ol manız veya giriş yapmanız gerekiyor. (Sitemize üyelikler ücretsizdir!)
Cevapla

Bir hesap oluşturun veya yorum yapmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

ya da
Task