Ana içeriğe devam edin.

MT-TOPLULUK

Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Başta Türkiye olmak üzere her yerde kendini geliştirme odaklı projeler geliştirmeyi ve içerik üretmeyi hedefleyen bir projeyiz. Burada herkes bir şeyler yapmak zorunda. Evet sen yardım alıyorsan yardım etmeyi de öğrenmen gerek.Mühendislik,tasarım,ücretsiz eğitimler gibi bir çok şey seni bekliyor.

(Sadece ziyaretçiler tarafından görüntülenir.)

Hoş Geldin, !

Kayıt işleminiz başarıyla tamamlandı. Sitemizde üyelikler e-posta onaylı olduğu için hesabınızı onaylamanız gerekiyor. Kayıt olduğunuz e-posta adresinin gelen ya da istenmeyen (spam) kutusunu kontrol ederek hesabınızı onaylayabilirsiniz. e-Posta gelmediyse veya farklı bir sorun yaşıyorsanız bizimle İletişim sayfasından irtibat kurabilirsiniz.

(Sadece hesabı aktif edilmemiş kullanıcılar tarafından görüntülenir.)

Dizel Motorlarının Çalışma Prensibi

Konu

#1
Dizel motorlar nasıl çalışır? Dizel motorların çalışma prensibi nasıldır? Dizel motorların avantajları nelerdir? Dizel motorların dezavantajları nelerdir? Dizel motorların benzinli motorlardan farkları nelerdir? Dizel motorlar nasıl üretilir? Dizel motor parçaları nelerdir?

İki stroklu diesel motorları ise yüksek kuvvetli yapılırlar ve gemileri tahrikte kullanılırlar. Bu tip motorlar 2-stroklu benzin motorlarından oldukça farklıdır. Bunlarda gövde, alt taşıyıcı gövde, üst taşıyıcı gövde ve silindir bloğu biçiminde üç ayrı aşamadan oluşur. Bunlar döküm veya kaynak yolu ile imal edilebilir. Bazı tiplerde egzoz penceresi yerine silindir kafasında egzoz sübapları bulunabilir. Süpürme havası motor tarafından veya ayrıca tahrik edilen süpürme pompası ile silindirlere basılır. Krank mili alt taşıyıcı gövdeye yataklanmıştır. Yağlama ve soğutma 4-stroklu motorlarda olduğu gibi yapılır. Silindirler ıslak gömlekli tip olup, piston da ayrıca özel bir donanım ile soğutulmaktadır. Stroku çok büyük olan bazı motorlarda biyel kolunu kısa tutmak hedefiyle pistona bir ara mil bağlanmaktadır. Her bir silindirde süpürme ve egzoz pencereleri bulunmaktadır. 

[Resim: Screenshot_15.png]

Bu motorlar, yapı olarak 4-stroklu KA motorlara benzer ve aynı elemanlardan oluşur. Ancak diesel motorlarında karbüratör ve buji yerine püskürtme pompası ve püskürtme enjektörleri bulunmaktadır. Hareketini bir dişli ile krank milinden alan püskürtme pompası, gerekli miktardaki yakıtı, püskürtme sırası gelen silindirin enjektörüne gönderir.

Sıkıştırma ateşlemeli motorlar da KA motorlar gibi 2 veya 4-stroklu olabilir. Bu motorlar hemde Diesel motorları olarak da bilinmektedir. Dört stroklu SA motorlar genelde büyük, küçük ve orta güç isteyen ağır yük taşıtlarında, lokomotiflerde, küçük gemilerde ve jeneratör tahrikinde kullanılır.  Yakıt yüksek basınçla enjektör deliğinden silindir içerisine püskürtülür. Bazı tip motorlarda soğukta ilk tutuşma kolaylığım sağlamak için ısıtma bujisi de bulunmaktadır.Motorun yağlanması ve soğutulması KA motorlarda olduğu gibidir.

Benzer Konular:

Linkleri görebilmek için sitemize üye ol manız veya giriş yapmanız gerekiyor. (Sitemize üyelikler ücretsizdir!)

Linkleri görebilmek için sitemize üye ol manız veya giriş yapmanız gerekiyor. (Sitemize üyelikler ücretsizdir!)

Linkleri görebilmek için sitemize üye ol manız veya giriş yapmanız gerekiyor. (Sitemize üyelikler ücretsizdir!)

Linkleri görebilmek için sitemize üye ol manız veya giriş yapmanız gerekiyor. (Sitemize üyelikler ücretsizdir!)

Linkleri görebilmek için sitemize üye ol manız veya giriş yapmanız gerekiyor. (Sitemize üyelikler ücretsizdir!)
Cevapla

Bir hesap oluşturun veya yorum yapmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

ya da
Task