Ana içeriğe devam edin.

MT-TOPLULUK

Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Başta Türkiye olmak üzere her yerde kendini geliştirme odaklı projeler geliştirmeyi ve içerik üretmeyi hedefleyen bir projeyiz. Burada herkes bir şeyler yapmak zorunda. Evet sen yardım alıyorsan yardım etmeyi de öğrenmen gerek.Mühendislik,tasarım,ücretsiz eğitimler gibi bir çok şey seni bekliyor.

(Sadece ziyaretçiler tarafından görüntülenir.)

Hoş Geldin, !

Kayıt işleminiz başarıyla tamamlandı. Sitemizde üyelikler e-posta onaylı olduğu için hesabınızı onaylamanız gerekiyor. Kayıt olduğunuz e-posta adresinin gelen ya da istenmeyen (spam) kutusunu kontrol ederek hesabınızı onaylayabilirsiniz. e-Posta gelmediyse veya farklı bir sorun yaşıyorsanız bizimle İletişim sayfasından irtibat kurabilirsiniz.

(Sadece hesabı aktif edilmemiş kullanıcılar tarafından görüntülenir.)

MT- Mekanik Saat Bakım/Onarım 
MAKİNETÜRK İletişim 

Duyuru1: ARTIK ÜYE OLURKEN AKTİVASYON MAİLİ GÖNDERİLMEYECEKTİR.ÜYE OLDUĞUNUZDA ÜYE OLDUĞUNUZ MAİL ADRESİNE OTOMATİK BİR ŞEKİLDE RASTGELE BİR ŞİFRE GÖNDERİLECEKTİR.(Yine hata yaşayanlar bizlere mail atabilir.)

İçten Yanmalı Motorlarda Genel Çevrim

Konu

#1
İçten yanmalı motorlarda genel çevrim nedir? İçten yanmalı motorlarda genel çevrim nasıldır? İçten yanmalı motorlarda genel çevrim parametreleri nasıl hesaplanır? İçten yanmalı motorlarda genel çevrim parametreleri nelerdir? İçten yanmalı motorlarda genel çevrim neyi gösterir? İçten yanmalı motorlarda genel çevrim nasıl çizilir? 

[Resim: Screenshot_13-2.png]

- En düşük basınç ( Pmin) ancak ortam basıncı kadar olabilir ki silindir içerisindeki gazlar dış ortama atılabilsin. 

- Maksimum basınç ( Pmax) malzeme ve teknolojinin gelişmesine bağlıdır , malzemenin mukavemeti , özgül ağırlığı gibi. 

- Bunun dışında hava-yakıt karışımı bir arada sıkıştıran motorlarda çok küçük hacimleri istemeyiz , çünkü bu durumda yakıt kendi kendisine tutuşma sıcaklığına erişir ve istenmeyen bir anda yanma olabilir. 

- Minimum hacim ( Vmin) ise sıkıştırma sonu basınç ve sıcaklıkların artma hızı ile sınırlandırılmıştır.Aynı zamanda gerçek çevrimlerde yüksek sıkıştırma oranlarında kayıplar arttığından minimum hacmi ise sınırlandırılmış olmaktadır. 


Ortalama indike basıncı yükseltmek amacıyla Vmax küçültmek neticesinde , çevrimin termik verimi ( T-S ) diagramından 144′′1′′ alanı ile orantılı olarak düşer.Bu hâlbuki tam genişleme olmamasından kaynaklanıyor.Eksik genişlemeden dolayı meydana gelen ısı kaybını önleyebilmek için , bu ısıyı , başka bir makinada ( gaz türbininde) tam genişleme yaparak geri kazanabiliriz ki bu tip makinada Vmax çoğalması ile kayıplar meydana gelmez , bu nedenle böyle bir sistemin termik verimi aynı Vmax genişlemeli içten yanmalı pistonlu bir motordan daha yüksektir. Yukarda bahsedilen sebeplerden dolayı motor çevrimi çok büyük hacim genişlemelerine kadar yapılmaz , belirli bir yerde kesilir ve çevrimden ısı sabit hacimde dışarıya alınır.

Mümkün olan maksimum çalışma hacmi 4′ noktasına kadardır, yani silindirdeki genişleme Pmin basıncına kadar gerçeklenir.Bu durumda çevrimin termik verimi artar, fakat hacmin büyümesi ile çevrimin ortalama indike basıncı hızla düşer. Ortalama indike basıncı biraz daha arttırabilmek için genişleme strokunu 4′′′ noktasında bitirebiliriz , bu durumda sıkıştırma başlangıcı 1′ noktasında olur , başka bir değişle sıkıştırma başlangıcı basıncı ortam basıncından daha yüksektir.Gerçek motorda ise bu daha önceden havayı sıkıştırarak silindire vermekle gerçeklenir.  Pratik olarak gerçeklenen çevrimlerde gerçek süreçlerdeki sürtünme kayıpları Vmax ile Vmin arasındaki fark arttıkça artmaktadır ve hacim büyümesinden kazanılan iş bunu karşılayamamaktadır.Bu da silindir hacminin ( strokun) büyümesinin lüzumsuz olduğunu gösterir. İçten yanmalı pistonlu makinalarda çevrim 123′341 biçiminde gerçeklenir.Bu durumda genişleme 4 noktasında biter.

Benzer Konular:

Linkleri görebilmek için sitemize üye ol manız veya giriş yapmanız gerekiyor. (Sitemize üyelikler ücretsizdir!)

Linkleri görebilmek için sitemize üye ol manız veya giriş yapmanız gerekiyor. (Sitemize üyelikler ücretsizdir!)

Linkleri görebilmek için sitemize üye ol manız veya giriş yapmanız gerekiyor. (Sitemize üyelikler ücretsizdir!)

Dıştan Yanmalı Motor Nedir?
Cevapla

Bir hesap oluşturun veya yorum yapmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

ya da