Ana içeriğe devam edin.

MT-TOPLULUK

Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Başta Türkiye olmak üzere her yerde kendini geliştirme odaklı projeler geliştirmeyi ve içerik üretmeyi hedefleyen bir projeyiz. Burada herkes bir şeyler yapmak zorunda. Evet sen yardım alıyorsan yardım etmeyi de öğrenmen gerek.Mühendislik,tasarım,ücretsiz eğitimler gibi bir çok şey seni bekliyor.

(Sadece ziyaretçiler tarafından görüntülenir.)

Hoş Geldin, !

Kayıt işleminiz başarıyla tamamlandı. Sitemizde üyelikler e-posta onaylı olduğu için hesabınızı onaylamanız gerekiyor. Kayıt olduğunuz e-posta adresinin gelen ya da istenmeyen (spam) kutusunu kontrol ederek hesabınızı onaylayabilirsiniz. e-Posta gelmediyse veya farklı bir sorun yaşıyorsanız bizimle İletişim sayfasından irtibat kurabilirsiniz.

(Sadece hesabı aktif edilmemiş kullanıcılar tarafından görüntülenir.)

MAKİNETÜRK İletişim 
MAKİNETÜRK İletişim 

Duyuru1: Son zamanlarda aktvasyon maili üye olmak isteyenlere ulaşmakta zorlandığı tespit edilmiştir. Arka planda çalışmalar başlamıştır, sorun düzelecektir.
Duyuru2: Hesabını AKTİF edemeyen arkadaşlar " makineturkinfo@gmail.com " adresinden hesabını aktif edebilir.

İçten Yanmalı Motorların Çalışma Prensibi

Konu

#1
İçten yanmalı motorlar nasıl çalışır? İçten yanmalı motorların çalışma prensibi nedir? İçten yanmalı motorlar hangi termodinamik çevrime göre çalışırlar? İçten yanmalı motorların çalışması nelere bağlıdır? İçten yanmalı motorların çalışma mekaniği nasıldır? İçten yanmalı motorların çalışması nelere bağlıdır? İçten yanmalı motorlar nasıl çalışırlar?

KA motorlarının iki stroklu tipleri genelde motosiklet ve deniz motorları, ender olarak da otomobil motoru olarak kullanılmaktadır. Küçük tip iki stroklu KA motorları genelde tek silindirli, karterden süpürmeli ve hava soğutmalı yapılmaktadır (Şekil 26). Bunlarda sübap bulunmamakta ve hava girişi süpürme penceresinden yapılmaktadır. Motosiklet motorlarında genelde alt karter ve dişli kutusu tek parça olarak imal edilmektedir. Piston-biyel mekanizması ve krank mili 4-stroklu motordaki gibidir. Yakıthava karışımı da 4-stroklu motorda olduğu gibi karbüratörde hazırlanmaktadır. Ancak bu karışım önce pistonun alt yüzü tarafından kartere emilmekte ve süpürme sırasında yine pistonun alt yüzü tarafından süpürme penceresinden silindire basılmaktadır. Egzoz gazları genişleme strokunun sonunda açılan egzoz penceresi vasıtası ile dışarı atılır.

Kıvılcım ateşlemeli motorlar, 4-stroklu ve 2-stroklu olarak iki gruba ayrılabilirler. Aynı zamanda benzin motoru olarak da adlandırılmaktadır. Dört stroklu motorların kullanım alanı çok daha geniştir. Bu tip motorlar özellikle otomobillerde kullanılmaktadır. KA motorları daha az yaygın olarak, traktör, küçük kamyon, küçük otobüs, jeneratör ve bazı iş makinelerini tahrikte de kullanılır. 

Ana yapıyı oluşturan motor gövdesi, silindirlerden ve krank milini taşıyan üst karterden oluşur ve döküm yolu ile imal edilir. Motor gövdesine motor bloku da denilmektedir. Piston genelde hafif metal alaşımdan yapılmış olup, silindir içerisinde öteleme hareketi yapmaktadır. Biyel kolunun küçük başı piston pernosu ile pistona, büyük başı ise biyel yatağı ile krank muylusuna bağlıdır. Böylece bir piston - biyel mekanizması oluşmaktadır. Krank mili ise ana yataklar, muylu yatakları, krank kolları ve karşı ağırlıklardan oluşmaktadır. Silindir kafası motor bloğu üzerine kafa civataları veya saplamaları ile bağlanmaktadır. 

Motorun yağlanması kam milinden veya krank milinden hareketini alan dişli yağ pompası ile temin edilmektedir. Yağlama yağı alt karterde toplanmakta ve yağlama pompası tarafından burdan emilmektedir. 

Motorda yanma, yakıt-hava karışımının, ateşleme sistemi tarafından tutuşturulmasıyla başlar. Ateşleme sisteminde her silindir için kısa süreli yüksek gerilim üretilmekte ve kam milinden hareketim alan bir dağıtım makarası ile veya elektronik olarak bu yüksek gerilim ateşleme sırası gelen silindirin bujisine gönderilmektedir. 

Soğutma suyu silindir kafasından ısınmış olarak çıkar ve termostattan geçerek radyatörün üst kısmına girer. Radyatörde soğuyan su alt kısımdan dolaşım pompası ile emilmekte ve önce silindirler arasındaki soğutma kanallarına, oradan silindir kafasına basılmaktadır. 

Bazı motorlarda karışım benzin püskürtme sistemiyle oluşturulmaktadır. Yanma sonucu oluşan yanma ürünleri egzoz sübabının açılmasıyla dışarı atılır. Yanma neticesinde ısınan silindir ve silindir kafası hava veya su ile soğutulmaktadır. 

Dört stroklu Kıvılcım ateşlemeli (KA) motorunun kesiti Silindir kafasında buji yuvaları, emme ve egzoz kanalları bulunur. Emme ve egzoz sübapları ve bu sübapların yeterli sıkılıkta kapanmasını sağlamakta olan sübap yayları da silindir kafasına yerleştirilmiştir. Kam milinin dönmesi ve külbütör mekanizması yardımı ile sübaplar açılmaktadır. Kam mili eski motorlarda motor gövdesinde, modern motorlarda ise silindir kafasında bulunmaktadır. Kam mili hareketini dişliler, dişli kayış veya bir zincir ile krank milinden alır. Emme havası, hava filtresinden geçerek karbüratöre gelmektedir.

Karbüratörde benzin hava ile karıştırılır ve karışma olayı karbüratörden sonra emme kanallarında da devam eder. Karbüratörün çıkış tarafında bulunan gaz kelebeği kullanılarak motora daha az veya daha çok hava - yakıt karışımı girmesi ve motor yükünün değişmesi temin edilmektedir. 



Benzer Konular:

İçten Yanmalı Motor Tiplerinin Ortalama Verimlilik Değerleri


Linkleri görebilmek için sitemize üye ol manız veya giriş yapmanız gerekiyor. (Sitemize üyelikler ücretsizdir!)

Linkleri görebilmek için sitemize üye ol manız veya giriş yapmanız gerekiyor. (Sitemize üyelikler ücretsizdir!)

Linkleri görebilmek için sitemize üye ol manız veya giriş yapmanız gerekiyor. (Sitemize üyelikler ücretsizdir!)
Cevapla

Bir hesap oluşturun veya yorum yapmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

ya da