Ana içeriğe devam edin.

MT-TOPLULUK

Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Başta Türkiye olmak üzere her yerde kendini geliştirme odaklı projeler geliştirmeyi ve içerik üretmeyi hedefleyen bir projeyiz. Burada herkes bir şeyler yapmak zorunda. Evet sen yardım alıyorsan yardım etmeyi de öğrenmen gerek.Mühendislik,tasarım,ücretsiz eğitimler gibi bir çok şey seni bekliyor.

(Sadece ziyaretçiler tarafından görüntülenir.)

Hoş Geldin, !

Kayıt işleminiz başarıyla tamamlandı. Sitemizde üyelikler e-posta onaylı olduğu için hesabınızı onaylamanız gerekiyor. Kayıt olduğunuz e-posta adresinin gelen ya da istenmeyen (spam) kutusunu kontrol ederek hesabınızı onaylayabilirsiniz. e-Posta gelmediyse veya farklı bir sorun yaşıyorsanız bizimle İletişim sayfasından irtibat kurabilirsiniz.

(Sadece hesabı aktif edilmemiş kullanıcılar tarafından görüntülenir.)

MAKİNETÜRK İletişim 
MAKİNETÜRK İletişim 

Duyuru1: Son zamanlarda aktvasyon maili üye olmak isteyenlere ulaşmakta zorlandığı tespit edilmiştir. Arka planda çalışmalar başlamıştır, sorun düzelecektir.
Duyuru2: Hesabını AKTİF edemeyen arkadaşlar " makineturkinfo@gmail.com " adresinden hesabını aktif edebilir.

İçten Yanmalı Pistonlu Motorlarda Bazı Tanımlar

Konu

#1
İçten yanmalı motorlar ciddi manada otomotiv sektöründe çok büyük piyasayı barındırıyor içinde. İçten yanmalı motorlar hakkında bilgi sahibi olmak, iyi bir makineci olduğumuz anlamına da geliyor. İçten yanmalı motorlar ile alakalı terminolojiye hakim olmak gerekir. İçten yanmalı motorlar ciddin önemlidir. Motor parçaları isimlerini de bilmek gerekir.


- Alt Ölü Nokta (A.Ö.N.): Piston üst yüzünün silindir içinde krank mili 

eksenine göre varabileceği en yakın konuma alt ölü nokta denir. Bu anda silindir içinde oluşan hacim maksimumdur. 


- Üst Ölü Nokta (Ü.Ö.N.): Piston üst yüzünün silindir içinde krank mili eksenine göre varabileceği en uzak konuma üst ölü nokta denir. Bu anda silindir içinde oluşan hacim minimumdur. 


[Resim: ma.png]

- Piston Stroku (H): Silindir içerisinde, üst ölü nokta ile alt ölü nokta arasındaki mesafedir.

- Toplam Hacim (Vt): Silindir içerisinde, piston alt ölü noktada iken oluşan hacimdir.

- Strok Hacmi (Vh): Silindir içerisinde, üst ölü nokta ile alt ölü nokta arasında oluşan hacimdir.

- Sıkıştırma oranı (ε ): Silindir toplam hacminin sıkıştırma hacmine oranıdır.

- Sıkıştırma Hacmi veya ölü hacim ( Vo ): Silindir içerisinde, piston üst ölü noktada iken oluşan hacimdir.

İçten Yanmalı Motorlar İle Alakalı Daha Çok İçerik İçin;

Linkleri görebilmek için sitemize üye ol manız veya giriş yapmanız gerekiyor. (Sitemize üyelikler ücretsizdir!)

Linkleri görebilmek için sitemize üye ol manız veya giriş yapmanız gerekiyor. (Sitemize üyelikler ücretsizdir!)

Linkleri görebilmek için sitemize üye ol manız veya giriş yapmanız gerekiyor. (Sitemize üyelikler ücretsizdir!)
Cevapla

Bir hesap oluşturun veya yorum yapmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

ya da
Task