Ana içeriğe devam edin.

MT-TOPLULUK

Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Başta Türkiye olmak üzere her yerde kendini geliştirme odaklı projeler geliştirmeyi ve içerik üretmeyi hedefleyen bir projeyiz. Burada herkes bir şeyler yapmak zorunda. Evet sen yardım alıyorsan yardım etmeyi de öğrenmen gerek.Mühendislik,tasarım,ücretsiz eğitimler gibi bir çok şey seni bekliyor.

(Sadece ziyaretçiler tarafından görüntülenir.)

Hoş Geldin, !

Kayıt işleminiz başarıyla tamamlandı. Sitemizde üyelikler e-posta onaylı olduğu için hesabınızı onaylamanız gerekiyor. Kayıt olduğunuz e-posta adresinin gelen ya da istenmeyen (spam) kutusunu kontrol ederek hesabınızı onaylayabilirsiniz. e-Posta gelmediyse veya farklı bir sorun yaşıyorsanız bizimle İletişim sayfasından irtibat kurabilirsiniz.

(Sadece hesabı aktif edilmemiş kullanıcılar tarafından görüntülenir.)

MAKİNETÜRK İletişim  MAKİNETÜRK İletişim
MAKİNETÜRK İletişim  MAKİNETÜRK İletişim

Kabuk Kalıplama Yöntemi

Konu

#1
Kabuk kalıplama nedir? Kabuk kalıplama yöntemi nasıl yapılır? Kabuk kalıplamada hangi parçalar üretilir? Kabuk kalıplamada hangi malzemeler üretilir. Kabuk kalıplama yönteminin artıları nelerdir? Kabuk kalıplama yönetiminin eksileri nelerdir? Kabuk kalıplama yönteminin avantajları nelerdir? Kabuk kalıplama dezavantajları nelerdir? 

Kabuk kalıplama yönteminde ısıtılmış bir model etrafına oluşturulan “kum ve ısı ile sertleşen (thermosetting) reçine bağlayıcı” karışımında meydana gelir. Klasik olarak alt ve üst kalıp biçiminde hazırlanan kalıplar arasına döküm yapılır ve birkaç gramdan 180kg’a kadar hem demir esaslı hem de demir dışı metal ve alaşımları dökmek mümkündür.

[Resim: Screenshot_6-8.png]

Yöntemin başlıca avantajları: 

- Dizayn açısından daha az sınırlama vardır. 

- Döküm yüzeyleri yaş kum kalıplamaya oranla daha düzgündür. 

- Daha az kum gerektirir. 

- Boyutsal hassasiyet yaş kum kalıplama yöntemine nazaran daha yüksektir. Dolayısıyla parçanın son şeklini alması için gerekebilecek işlemler azalmaktadır. 

Yöntemin dezavantajları ise: 

- Maksimum döküm ağırlığı ve boyutları sınırlıdır 

- Daha karmaşık cihazlara ihtiyaç duyulur 

- Döküm sırası buhar dışında kimyasal gaz çıkışı da olur


- Metalden olması gerekli modeller pahalıdır 

- Reçine pahalı bir bağlayıcıdır 

Benzer Konular:

Linkleri görebilmek için sitemize üye ol manız veya giriş yapmanız gerekiyor. (Sitemize üyelikler ücretsizdir!)

Linkleri görebilmek için sitemize üye ol manız veya giriş yapmanız gerekiyor. (Sitemize üyelikler ücretsizdir!)

Linkleri görebilmek için sitemize üye ol manız veya giriş yapmanız gerekiyor. (Sitemize üyelikler ücretsizdir!)
Cevapla

Bir hesap oluşturun veya yorum yapmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

ya da
Task