Ana içeriğe devam edin.

MT-TOPLULUK

Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Başta Türkiye olmak üzere her yerde kendini geliştirme odaklı projeler geliştirmeyi ve içerik üretmeyi hedefleyen bir projeyiz. Burada herkes bir şeyler yapmak zorunda. Evet sen yardım alıyorsan yardım etmeyi de öğrenmen gerek.Mühendislik,tasarım,ücretsiz eğitimler gibi bir çok şey seni bekliyor.

(Sadece ziyaretçiler tarafından görüntülenir.)

Hoş Geldin, !

Kayıt işleminiz başarıyla tamamlandı. Sitemizde üyelikler e-posta onaylı olduğu için hesabınızı onaylamanız gerekiyor. Kayıt olduğunuz e-posta adresinin gelen ya da istenmeyen (spam) kutusunu kontrol ederek hesabınızı onaylayabilirsiniz. e-Posta gelmediyse veya farklı bir sorun yaşıyorsanız bizimle İletişim sayfasından irtibat kurabilirsiniz.

(Sadece hesabı aktif edilmemiş kullanıcılar tarafından görüntülenir.)

Beyçelik Getstamp Anadolu Döküm

Kayış çeşitleri

Konu

#1
Kayış çeşitleri gereçleri ve biçimlerine göre adlandırılabilirler, bu iki grubu, ayrı ayrı görelim.Kayış tipleri aşağıdaki gibi sınıflandırılabilir:



Gereçlerine göre kayış çeşitleri



Kösele kayışlar

Sığırların özellikle sırt kısmı derisi palamut veya krom tuzları ile tabaklandıktan sonra, üst üste yapıştırılır. İstenilen kayış kalınlığı, alternatif doğrusal hareket yapan iki parça arasında sıkıştırılarak elde edilir ve kurutulduktan sonra piyasaya sürülür.
Krom tuzlarıyla tabaklanan kösele kayışlar, palamutla tabaklananlara göre ayrıca rutubete, sıcağa, asit ve alkali maddelere karşı çok daha dirençlidir.
Kayış esnekliğini artırabilmek amacıyla yapımları sırasında ağırlığının (% 15) i kadar, içyağı (Hayvani yağ) emdirilir. Kayışın ömürlü olabilmesi için, işletim koşullarına göre 2- 3 yılda bir temizlenip, içyağı ile yağlanmalıdır. Bitkisel ve özellikle madeni yağlar, kösele kayışlar için zararlıdır.

Tekstil, kayışlar

Tekstil kayışlar, değişik gereçleri dokumak veya örmek suretiyle elde edilir. Pamuk ,kıl ,ipek gibi malzemelerden yapılırlar. Pamuk kayışların direnci, kösele kayışlara göre az olduğu için, küçük güçlerin, düşük hızlarda ulaştırılmasına elverişlidir.çekme gerilmesi 500 … 600 Kg/cm³ dür.
Kıl kayışlar, Sıcağa, hava etkilerine, toza ve hattâ; asitlere dayanıklı, esnek olurlar. Çekme gerilmeleri yüksektir. Çimento ve kimya fabrikaları ile maden ocaklarında fazla kullanılırlar. İpek kayışlar, ham ipekten yapılır. Çekme gerilmeleri yüksektir ve fazla esnek olduklarından küçük çaplı kasnaklarda, yüksek hızla çalışmaya elverişlidir.

Lastik (Kauçuk) kayışlar:

Lastik kayışlar ıslak, buharlı ve asitli yerlerde çalıştırılırsa, kısa ömürlü olur.

Yukarıdaki şekilde, V – kayış kesiti görülüyor. Bunlarda kayış ömrünü uzatan © koruyucu kısım vardır. Faturalı kayışlar, yüksek hızlarda bile dengeli (Düzgün) hareket edebilir ve bükülme yetenekleri yüksektir.
Lastik kayışlar sıcaktan ve madeni yağlardan zarar görür. Bundan dolayı, böyle yerlerde lastik kayış kullanmamalıdır. (Lastik kayışlar, —25 C°. ile + 60 C°. sıcaklıklar arasında kullanılabilir.) Yağın etkilerine karşı dirençli ve statik elektriği ileten lastik kayışlar yapılmaya başlamıştır. (Statik elektriği ileten lastik kayışların yapılmasıyla, sürtünmeden dolayı oluşabilecek pozitif elektriğin, yangına neden olma durumu giderilmiştir.)

Kayışa, boylu boyunca bir ince bakır tel yerleştirilir. Bu telin görevi, kayışın direncini artırmak olmayıp, statik elektriği iletmektir.
Benzin taşıyan gemilerde, barut fabrikalarında… ortam, yangına fazla elverişli olduğundan, buradaki makinalar çok iyi topraklandırılmak ve bunlarda özellikle, iletken telli kauçuk kayışlar kullanılmalıdır.


Balata kayışlar


Balata nedir ?
Balata, kauçuğa benzer ve güney Amerika’da (Mimaz) adlı bir bitkiden elde edilir.
Balata kayışlar, rutubetli ve tozlu yerlerde başarıyla kullanılır. Balata kayışlar, lastik kayışlara göre daha dayanıklıdır. Önemli sakıncaları sıcağa, benzine ve makina yağlarına karşı hassas oluşudur. Balata kayışlar, (+ 35 C°.) den daha fazla ısınmamalıdır. Aksi halde yumuşar ve yapışkan bir durum alır. kâğıt ve şeker fabrikaları ile kimya endüstrisinde fazla kullanılır.
Cevapla

Bir hesap oluşturun veya yorum yapmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

ya da