Ana içeriğe devam edin.

MT-TOPLULUK

Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Başta Türkiye olmak üzere her yerde kendini geliştirme odaklı projeler geliştirmeyi ve içerik üretmeyi hedefleyen bir projeyiz. Burada herkes bir şeyler yapmak zorunda. Evet sen yardım alıyorsan yardım etmeyi de öğrenmen gerek.Mühendislik,tasarım,ücretsiz eğitimler gibi bir çok şey seni bekliyor.

(Sadece ziyaretçiler tarafından görüntülenir.)

Hoş Geldin, !

Kayıt işleminiz başarıyla tamamlandı. Sitemizde üyelikler e-posta onaylı olduğu için hesabınızı onaylamanız gerekiyor. Kayıt olduğunuz e-posta adresinin gelen ya da istenmeyen (spam) kutusunu kontrol ederek hesabınızı onaylayabilirsiniz. e-Posta gelmediyse veya farklı bir sorun yaşıyorsanız bizimle İletişim sayfasından irtibat kurabilirsiniz.

(Sadece hesabı aktif edilmemiş kullanıcılar tarafından görüntülenir.)

MT- Mekanik Saat Bakım/Onarım 
MAKİNETÜRK İletişim 

Duyuru1: Son zamanlarda aktvasyon maili üye olmak isteyenlere ulaşmakta zorlandığı tespit edilmiştir. Arka planda çalışmalar başlamıştır, sorun düzelecektir.
Duyuru2: Hesabını AKTİF edemeyen arkadaşlar " makineturkinfo@gmail.com " adresinden hesabını aktif edebilir.

Kayış Nedir?

Konu

#1
ZAMAN KAYIŞ KASNAKLARI TERMİNOLOJİSİ 

Zaman Kayışları ve Zaman Kasnakları geniş yükleme alanları, hızlar ve mümkün olan en yüksek hız ve verimlilik uygulamalarına göre- beş standart hatvede yapılırlar. Genellikle hatve olarak adlandırılan dairesel hatve , dişli çark ve zincir dişlilerde olduğu gibi zaman kasnaklarının seçiminde göz önünde tutulan temel bir veridir. Hatve, diş boşluğu merkezlerinin arasındaki ölçüdür ve kasnağın hatve dairesi üzerinden ölçülür. Kayışlarda ise hatve, diş merkezleri arasındaki ölçüdür ve kayışın hatve çizgisi üzerinden ölçülür. 

Kayışın hatve çizgisi gerilim ile yerleşir ve kasnağın hatve dairesi ile uyuşarak onunla birleşir. Her zaman kayış ile kasnak aynı hatvede çalışmalıdır. Bir kayış kendisinden başka bir hatveye sahip kasnaklarda kullanılmamalıdır. 


ZAMAN KAYIŞI 


Bugün sanayide hareket nakil işlemlerinin %80'i zaman kayışı ve kasnakları ile yapılmaktadır. 

ÇÜNKÜ
  • Kayma problemi yoktur. Bunun için de kolay aşınmaz ve ömrü uzun olur.
  • Zaman kayışının üzerine sistemden yağ bile damlasa yine kayma yapamaz.
  • Küçük çaplara sarılması çok iyidir; aynı zaman da yakın merkez mesafelerinde de randımanlı çalışır.
  • Yük taşımaları, diğer kayış sistemlerine göre daha fazladır.
  • Zaman kayışının gerginliği diğer kayışlar kadar olması gerekmez; dolayısıyla yataklara gelecek yük az olur ve yatakların kullanma ömrü artar.
     
 
ZAMAN KAYIŞ KASNAĞI

  • Yukarıda zaman kayışının faydalarından bahsettikten sonra bu kayışların hareket verdiği kasnaklardan bahsedilmez ise olmaz.
  • Zaman kayış kasnak imalatımız standart olarak alaşımlı alüminyumdan imal edip, yüzeysel sert kaplama yapmaktadır. Böylelikle aşınma ömrü uzatılmış olur.
  • Hafif olduğu için mil ve yataklara gelen yük azaltılmış olur.
  • Çok geniş hatve genişlik yelpazesi olduğundan yük ve devir seçimlerinde kolaylık sağlar.
  • Bütün ölçüler standart olduğu için temini ve yedeklemesi kolaydır.
  • Malzeme ve kaplamadan dolayı ambar stoğunda korozyon problemi yaşanmaz.
KONİK SIKMA GÖBEKLERİ
  • Yalnız zaman kayışlarında değil, diğer bütün kasnak, tambur ve ruloların mile tespitinde kolaylıkla kullanabilir.
  • Ölçüler standart olduğu için, aldığınız bir konik sıkma göbeğini hiç bir işleme tabi tutmadan kullanabilirsiniz.
  • Kama veya iç çap aşınmalarında beraber kullanıldığı ekipmanı değiştirilmesine lüzum olmadan kendi yedeği ilede değiştirilebilir.
  • Montaj ve demontaj kolaylığı vardır. Darbesiz montaj veya demontaj yapılabildiğinden yataklara herhangi bir şok darbe gelmeyeceğinden yatak ömürleri uzar.
  • Montaj ve demontaj esnasında çok zaman kazandırır.
  • İmalattan sonra kimyasal kaplama yapıldığından korozyon problemi yoktur.
  • Temini ve yedeklemesi her zaman mümkündür.
Cevapla

Bir hesap oluşturun veya yorum yapmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

ya da
Task