Yağlama Sisteminin Çalıştırılması
Kırıcıya ait ana motor ancak yağ tahliye borusundan yeterli miktarda yağ geçtiği anda çalışır. Kırıcıyı besleyen yağazaldığı veya kesildiği zaman yedek pompa çalıştırılır. Yağkırıcıya tank çıkışında bir vanadan geçtikten sonra beslenir. Kırıcı yanında bulunan yağ vanalarından kırıcının eksantrik mil yataklarına ve kırıcı içerisine bağlanır. Yağbasıncı barometreden ölçülür. Kırıcıdan çıkan yağsıcaklığı ölçülür. Tahliye hortumundan geçen yağ miktarı azalırsa yedek pompa devreye sokulur. Çökeltme tankına gelen yağ önce süzgeçten geçirilerek iri metalik empüritelerden temizlenir.
Yağlama sistemi kırıcı çalıştırılmadan önce çalıştırılmalıdır. Yağ pompası tank çıkış vanası açık duruma getirildikten sonra el ile veya otomatik olarak çalıştırılır.
Yağ sıcaklığının yükselmesi yağın oksitlenmesine ve eskimesine neden olur. Kırıcı normal çalıştığında sıcaklık 35 oC–55 oC arasında değişmektedir. Sıcaklığın 60– 65 oC’ye yükselmesi maksimum sıcaklık kabul edilir. Bu durumda hemen tedbir alınmalıdır.
Ayrıca sıcak yağın kıvamlılığı düşer. Aşındırıcı tozlar yağ içerisine kaçtığında kırıcı yataklarında aşınma artar ve yatakların ömrü azalır.
Kırıcı yağ sistemi kırıcı yataklarının sürtünmesiz çalıştırılması, yatakları devamlı olarak soğuk tutmak, kırıcıya gelen ani yüklerin sebep olduğu darbeleri azaltmak veya bütünüyle karşılamak hedefiyle yapılmıştır.
Benzer Konular:
Linkleri görebilmek için sitemize üye ol manız veya giriş yapmanız gerekiyor. (Sitemize üyelikler ücretsizdir!)
Linkleri görebilmek için sitemize üye ol manız veya giriş yapmanız gerekiyor. (Sitemize üyelikler ücretsizdir!)
Linkleri görebilmek için sitemize üye ol manız veya giriş yapmanız gerekiyor. (Sitemize üyelikler ücretsizdir!)
Kırıcı Besleme Şutu Nasıl Yerleştirilir?