Ana içeriğe devam edin.

MT-TOPLULUK

Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Başta Türkiye olmak üzere her yerde kendini geliştirme odaklı projeler geliştirmeyi ve içerik üretmeyi hedefleyen bir projeyiz. Burada herkes bir şeyler yapmak zorunda. Evet sen yardım alıyorsan yardım etmeyi de öğrenmen gerek.Mühendislik,tasarım,ücretsiz eğitimler gibi bir çok şey seni bekliyor.

(Sadece ziyaretçiler tarafından görüntülenir.)

Hoş Geldin, !

Kayıt işleminiz başarıyla tamamlandı. Sitemizde üyelikler e-posta onaylı olduğu için hesabınızı onaylamanız gerekiyor. Kayıt olduğunuz e-posta adresinin gelen ya da istenmeyen (spam) kutusunu kontrol ederek hesabınızı onaylayabilirsiniz. e-Posta gelmediyse veya farklı bir sorun yaşıyorsanız bizimle İletişim sayfasından irtibat kurabilirsiniz.

(Sadece hesabı aktif edilmemiş kullanıcılar tarafından görüntülenir.)

MAKİNETÜRK İletişim  MAKİNETÜRK İletişim
MAKİNETÜRK İletişim  MAKİNETÜRK İletişim

Kırıcı Sistemlerinin Yağlanması Nasıl Yapılır?

Konu

#1
Metalurjide kullanılan kırıcı sistemlerinin yağlanması nasıldır? Metalurjide kullanılan kırıcı sistemlerinin yağlama işlemi nasıl yapılır? Metalurjide kullanılan kırıcı sistemlerinin yağlanması ne şekilde yapılır? Metalurjide kullanılan kırıcı sistemlerinin yağlama sistemi nasıldır? Metalurjide kullanılan kırıcı sistemlerinin yağlanması nelerle yapılır? Metalurjide kullanılan kırıcı sistemlerinin yağlanması nasıl yapılmalıdır? 

Yağlama Sisteminin Çalıştırılması

Kırıcıya ait ana motor ancak yağ tahliye borusundan yeterli miktarda yağ geçtiği anda çalışır. Kırıcıyı besleyen yağazaldığı veya kesildiği zaman yedek pompa çalıştırılır. Yağkırıcıya tank çıkışında bir vanadan geçtikten sonra beslenir. Kırıcı yanında bulunan yağ vanalarından kırıcının eksantrik mil yataklarına ve kırıcı içerisine bağlanır. Yağbasıncı barometreden ölçülür. Kırıcıdan çıkan yağsıcaklığı ölçülür. Tahliye hortumundan geçen yağ miktarı azalırsa yedek pompa devreye sokulur. Çökeltme tankına gelen yağ önce süzgeçten geçirilerek iri metalik empüritelerden temizlenir.

Yağlama sistemi kırıcı çalıştırılmadan önce çalıştırılmalıdır. Yağ pompası tank çıkış vanası açık duruma getirildikten sonra el ile veya otomatik olarak çalıştırılır. 


Yağ sıcaklığının yükselmesi yağın oksitlenmesine ve eskimesine neden olur. Kırıcı normal çalıştığında sıcaklık 35 oC–55 oC arasında değişmektedir. Sıcaklığın 60– 65 oC’ye yükselmesi maksimum sıcaklık kabul edilir. Bu durumda hemen tedbir alınmalıdır. 

Ayrıca sıcak yağın kıvamlılığı düşer. Aşındırıcı tozlar yağ içerisine kaçtığında kırıcı yataklarında aşınma artar ve yatakların ömrü azalır. 

Kırıcı yağ sistemi kırıcı yataklarının sürtünmesiz çalıştırılması, yatakları devamlı olarak soğuk tutmak, kırıcıya gelen ani yüklerin sebep olduğu darbeleri azaltmak veya bütünüyle karşılamak hedefiyle yapılmıştır.

Benzer Konular:

Linkleri görebilmek için sitemize üye ol manız veya giriş yapmanız gerekiyor. (Sitemize üyelikler ücretsizdir!)

Linkleri görebilmek için sitemize üye ol manız veya giriş yapmanız gerekiyor. (Sitemize üyelikler ücretsizdir!)

Linkleri görebilmek için sitemize üye ol manız veya giriş yapmanız gerekiyor. (Sitemize üyelikler ücretsizdir!)


Kırıcı Besleme Şutu Nasıl Yerleştirilir?
Cevapla

Bir hesap oluşturun veya yorum yapmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

ya da
Task