Ana içeriğe devam edin.

MT-TOPLULUK

Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Başta Türkiye olmak üzere her yerde kendini geliştirme odaklı projeler geliştirmeyi ve içerik üretmeyi hedefleyen bir projeyiz. Burada herkes bir şeyler yapmak zorunda. Evet sen yardım alıyorsan yardım etmeyi de öğrenmen gerek.Mühendislik,tasarım,ücretsiz eğitimler gibi bir çok şey seni bekliyor.

(Sadece ziyaretçiler tarafından görüntülenir.)

Hoş Geldin, !

Kayıt işleminiz başarıyla tamamlandı. Sitemizde üyelikler e-posta onaylı olduğu için hesabınızı onaylamanız gerekiyor. Kayıt olduğunuz e-posta adresinin gelen ya da istenmeyen (spam) kutusunu kontrol ederek hesabınızı onaylayabilirsiniz. e-Posta gelmediyse veya farklı bir sorun yaşıyorsanız bizimle İletişim sayfasından irtibat kurabilirsiniz.

(Sadece hesabı aktif edilmemiş kullanıcılar tarafından görüntülenir.)

Motor Ana Elemanlarının Hesabı ve Dizaynı

Konu

#1
BİR MOTOR PARÇASI ÜZERİNE ETKİ EDEN KUVVETLER
•Silindir içerisindeki gaz basıncının yarattığı basınç kuvveti
Basınç kuvveti sürekli değişkendir, ve piston strokunun çok küçük bir bölümünde maksimum değere ulaşır
•Gidip-gelme hareketi yapan ve dönen parçaların atalet kuvveti
Periyodik olarak değişirler, yüksek devirli motorlarda gaz basınç kuvvetinden daha büyük değerde olabilir.
•Titreşim (elastik sınırlar içersinde)Tüm kuvvetler titreşim yaratır, rezonans sınırına gelmesi
•Isıl gerilmelerYanma sonucu çıkan ısınının motor parçalarına geçmesi ve bu parçaların farklı mertebede ısınması, farklı oranda ısıl genleşmelere neden olur.

Dizayn Şartları
OTTODizaynŞartları
nm=Maksimummomentinsağlandığıdevir
nN=Maksimumgüceulaşılandevir
nm=(0,4-0,6).nN
•Bu çalışma şartında gaz basınçları maksimum olup atalet kuvvetleri düşüktür.
Nen=Nominal devirde elde edilen maksimum gücü ifade eder.
nbçmax=(1,05-1,20).nN
•Bu çalışma şartında gaz basınçları düşük maksimum olup atalet kuvvetleri yüksektir.
Cevapla

Bir hesap oluşturun veya yorum yapmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

ya da
Task