Ana içeriğe devam edin.

MT-TOPLULUK

Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Başta Türkiye olmak üzere her yerde kendini geliştirme odaklı projeler geliştirmeyi ve içerik üretmeyi hedefleyen bir projeyiz. Burada herkes bir şeyler yapmak zorunda. Evet sen yardım alıyorsan yardım etmeyi de öğrenmen gerek.Mühendislik,tasarım,ücretsiz eğitimler gibi bir çok şey seni bekliyor.

(Sadece ziyaretçiler tarafından görüntülenir.)

Hoş Geldin, !

Kayıt işleminiz başarıyla tamamlandı. Sitemizde üyelikler e-posta onaylı olduğu için hesabınızı onaylamanız gerekiyor. Kayıt olduğunuz e-posta adresinin gelen ya da istenmeyen (spam) kutusunu kontrol ederek hesabınızı onaylayabilirsiniz. e-Posta gelmediyse veya farklı bir sorun yaşıyorsanız bizimle İletişim sayfasından irtibat kurabilirsiniz.

(Sadece hesabı aktif edilmemiş kullanıcılar tarafından görüntülenir.)

MAKİNETÜRK İletişim 
MAKİNETÜRK İletişim 

Duyuru1: Son zamanlarda aktvasyon maili üye olmak isteyenlere ulaşmakta zorlandığı tespit edilmiştir. Arka planda çalışmalar başlamıştır, sorun düzelecektir.
Duyuru2: Hesabını AKTİF edemeyen arkadaşlar " makineturkinfo@gmail.com " adresinden hesabını aktif edebilir.

Motorlarda Seilinger Çevrimi

Konu

#1
Seilinger çevrimi nedir? İçten yanmalı motorlarda seilinger çevrimi nedir? İçten yanmalı motorlarda seilinger çevrimi nasıl hesaplanır? İçten yanmalı motorlarda seilinger çevrimi termodinamik olarak nasıl hesaplanır? İçten yanmalı motorlarda seilinger çevrimi termodinamik grafiği nasıldır? İçten yanmalı motorlarda seilinger çevrimi termodinamik olarak nasıl çizilir? 

Diesel çevrimindeki sıkıştırmayla ateşleme, daha yüksek sıkıştırma oranlarıyla çalışmayı olanaklı k ıldığından verimin daha yüksek olmasını sağlamakta ve belirli bir sıkıştırma oranı için sabit basınçtaki yanma da termik verimi yükseltir. Modern CI motorlarda, yakıt püskürtme ÜÖN ‘dan 20o krank mili açısı önce yapılır. İlk tutuşma sıkıştırma strokunun sonlarına doğru, yanma da Otto çevriminde olduğu gibi ÜÖN ‘da ve kısmen sabit hacimde gerçekleşir.  Bu çevrim Otto ve Diesel çevrimlerin kombinezonudur , ve şu andaki tüm Diesel motorlar bu çevrime göre çalışırlar. Günümüzdeki iki ve dört stroklu motorlarda kullanılan çevrimdir. Otto ve Diesel çevrimlerinin termik verim bağıntıları gözden geçirilirse ideal bir motorun sıkıştırma ateşlemeli, ancak Otto çevrimiyle çalışmasının en ideal olduğu görülebilir. 

[Resim: Screenshot_14-3.png]

Teknik literatürde bu çevrim Sabathe , Seilinger veya Trinclir adı altında da rastlanabilir.Aynı ısı sokumu için görmüştük ki sabit hacim çevrimi daha uygundur.Fakat bu tip motorun sıkıştırma oranı sınırlı olduğundan , verim ise düşük kalmakta idi.Bu eksikliğini gidermek için karışık çevrime gidilmiş ki bu çevrimde ısı sokumu kısmen sabit hacimde kısmen sabit basınçta olmaktadır.

Yakıt püskürtme genişleme sırasında da devam ettiğinden maksimum basınç genleşmeye rağmen sabit kalmakta ve  çevrimi gerçeklemektedir. Bu çevrime ayrıca üst basıncın sınırlandırıldığı bir Otto çevrimi olarak da düşünülebilir.

Benzer Konular:

Linkleri görebilmek için sitemize üye ol manız veya giriş yapmanız gerekiyor. (Sitemize üyelikler ücretsizdir!)

Linkleri görebilmek için sitemize üye ol manız veya giriş yapmanız gerekiyor. (Sitemize üyelikler ücretsizdir!)

Taze Dolgu Teşkiline Göre Motorlarda Sınıflandırma

Linkleri görebilmek için sitemize üye ol manız veya giriş yapmanız gerekiyor. (Sitemize üyelikler ücretsizdir!)
Cevapla

Bir hesap oluşturun veya yorum yapmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

ya da