Ana içeriğe devam edin.

MT-TOPLULUK

Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Başta Türkiye olmak üzere her yerde kendini geliştirme odaklı projeler geliştirmeyi ve içerik üretmeyi hedefleyen bir projeyiz. Burada herkes bir şeyler yapmak zorunda. Evet sen yardım alıyorsan yardım etmeyi de öğrenmen gerek.Mühendislik,tasarım,ücretsiz eğitimler gibi bir çok şey seni bekliyor.

(Sadece ziyaretçiler tarafından görüntülenir.)

Hoş Geldin, !

Kayıt işleminiz başarıyla tamamlandı. Sitemizde üyelikler e-posta onaylı olduğu için hesabınızı onaylamanız gerekiyor. Kayıt olduğunuz e-posta adresinin gelen ya da istenmeyen (spam) kutusunu kontrol ederek hesabınızı onaylayabilirsiniz. e-Posta gelmediyse veya farklı bir sorun yaşıyorsanız bizimle İletişim sayfasından irtibat kurabilirsiniz.

(Sadece hesabı aktif edilmemiş kullanıcılar tarafından görüntülenir.)

MAKİNETÜRK İletişim 
MAKİNETÜRK İletişim 

Duyuru1: Son zamanlarda aktvasyon maili üye olmak isteyenlere ulaşmakta zorlandığı tespit edilmiştir. Arka planda çalışmalar başlamıştır, sorun düzelecektir.
Duyuru2: Hesabını AKTİF edemeyen arkadaşlar " makineturkinfo@gmail.com " adresinden hesabını aktif edebilir.

Pnömatikte Hava Şartlandırıcı Nedir?

Konu

#1
Pnömatikte hava şartlandırıcı nedir? Pnömatikte hava şartlandırıcılar nerelerde kullanılır? Pnömatikte hava şartlandırıcıların amacı nedir? Pnömatikte hava şartlandırıcıların kullanılma amacı nedir? Pnömatikte hava şartlandırıcıların artıları nelerdir? Pnömatikte hava şartlandırıcıların eksileri nelerdir? Pnömatikte hava şartlandırıcıların avantajları nelerdir? Pnömatikte hava şartlandırıcıların dezavantajları nelerdir? 

Dağıtım şebekesinin yanlış tasarlanması, çok ince ya da uzun borular, hortumlara göre küçük seçilmiş bağlantı elemanları, bağlantı parçalarının fazla olması basınç kayıplarını yanısıra getirir. Hattın sonunda basınç yeterli gelmiyorsa bu unsurlar gözden geçirilmeli ayrıca hatlarda kaçak olup olmadığı kesinlikle kontrol yapılmalıdır. Havanın, devre elemanlarına gönderilmeden önce filtre edilmesi, yağlanması (sürtünmeleri azaltmak, çok hızlı çalışmakta olan sistemler ya da büyük çaplı silindirler kullanılması gibi durumlarda) ve de basıncının ayarlanması gerektiğinden devre elemanlarının önüne bir hava hazırlayıcı eklenmelidir. Bunların dışında önemli bir konu ise hava gönderdiğimiz sistemin tasarımı gerçekleştirilirken kullanacağımız boru ve bağlantı elemanlarının en verimli kullanılabilecek şekilde seçilmesidir. 

Havayı temizleyen bir filtre, havanın basıncını devre elemanına göre ayarlayan bir basınç regülatörü ve yağlama işlemini yapacak bir yağlayıcı.  Dağıtılan basınçlı havanın kullanılacak devre elemanına girmeden önce istenen özellikleri kazanması hedefiyle kullanılır. Bir hava şartlandırıcı temel olarak üç parçadan oluşur. 

Hava dağıtımının tasarımı gerçekleştirilirken öncelikli olarak kompresörün tipi ve amaca uygunluğu belirlenmelidir. Havanın kurutulması için satın alınacak kurutucu seçilirken yine kapasite, maliyetler ve firmanın koşulları göz önüne alınmalıdır.  Dikkat edilmesi gerekli olan iki değişken kompresörün debi ve basınç değerleridir. Sonrasında tüm pnömatik elamanlar düşünülerek yeterli kapasitede hava tankı seçilmelidir. Hava tankında gerekli olan teçhizatın bulunmasına özen gösterilmelidir.

Benzer Konular:

Kurutucu Nedir?

Pnömatikte Hava Tankı Nedir?

Pnömatikte Kullanılan Kompresör Tipleri Nelerdir?

Linkleri görebilmek için sitemize üye ol manız veya giriş yapmanız gerekiyor. (Sitemize üyelikler ücretsizdir!)
Cevapla

Bir hesap oluşturun veya yorum yapmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

ya da