Ana içeriğe devam edin.

MT-TOPLULUK

Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Başta Türkiye olmak üzere her yerde kendini geliştirme odaklı projeler geliştirmeyi ve içerik üretmeyi hedefleyen bir projeyiz. Burada herkes bir şeyler yapmak zorunda. Evet sen yardım alıyorsan yardım etmeyi de öğrenmen gerek.Mühendislik,tasarım,ücretsiz eğitimler gibi bir çok şey seni bekliyor.

(Sadece ziyaretçiler tarafından görüntülenir.)

Hoş Geldin, !

Kayıt işleminiz başarıyla tamamlandı. Sitemizde üyelikler e-posta onaylı olduğu için hesabınızı onaylamanız gerekiyor. Kayıt olduğunuz e-posta adresinin gelen ya da istenmeyen (spam) kutusunu kontrol ederek hesabınızı onaylayabilirsiniz. e-Posta gelmediyse veya farklı bir sorun yaşıyorsanız bizimle İletişim sayfasından irtibat kurabilirsiniz.

(Sadece hesabı aktif edilmemiş kullanıcılar tarafından görüntülenir.)

MT- Mekanik Saat Bakım/Onarım 
MAKİNETÜRK İletişim 

Duyuru1: ARTIK ÜYE OLURKEN AKTİVASYON MAİLİ GÖNDERİLMEYECEKTİR.ÜYE OLDUĞUNUZDA ÜYE OLDUĞUNUZ MAİL ADRESİNE OTOMATİK BİR ŞEKİLDE RASTGELE BİR ŞİFRE GÖNDERİLECEKTİR.(Yine hata yaşayanlar bizlere mail atabilir.)

Şanzımanlarda Dişli Oranları Nasıl Elde Edilir?

Konu

#1
Şanzımanlarda dişli oranı nedir? Şanzımanlarda dişli oranı nasıl elde edilir? Şanzımanlarda dişli oranı neyi ifade eder? Şanzımanlarda dişli oranının anlamı nedir? Şanzımanlarda dişli oranı formülü nedir? Şanzımanlarda dişli oranı nasıl değişir? Şanzımanlarda dişli oranı neyi gösterir? 

Aşağıda verilen örneklerde uygulanmakta olan kuvvetin kat ettiği mesafenin yük noktasında kaldırma kuvvetine dönüşmesi gösterilmektedir. 2 numaralı yük 1 numaralı yükten daha ağır olmasına karşın daha fazla manivela gücü uygulanması sebebiyle daha kolay kaldırılabilmektedir. 

Hareket oranı, araç vites kutularında dişli oranı yada vites oranı olarak adlandırılmaktadır. Basit bir örnek verecek olursak A dişlisi B dişlisini tahrik ettiği takdirde A dişlisinin tam bir turu B dişlisinin yarım tur dönmesini sağlayacaktır. Ancak bu durumda B dişlisinin dayanak noktası üzerine etki eden moment A dişlisi üzerine etki eden momentin 2 mislisi olacaktır.

Vites kutusu dişlileri kaldıraçlar içerisinde geçerli olan fizik kanunlarına bağlı şekilde çalışmaktadır. Örneğin çoğu insanın bir aracı kriko yardımı olmadan kaldırması mümkün değildir. 

[Resim: Screenshot_1.png]

Kriko bir kola uygulanmakta olan hareketin uzun hareket mesafesi manivela gücü yardımı ile krikoya alındığı noktada ( kısa hareket mesafesi ) kaldırma gücüne dönüşmesini sağlamaktadır. 

Benzer Konular:

Vites Kutusu Nedir?

Debriyaj Nedir? Nasıl Çalışır?

Taşıtlarda Kavrama Çeşitleri Nelerdir?

Taşıtlarda Güç Aktarma Organlarının Temel Görevleri Nelerdir?
Cevapla

Bir hesap oluşturun veya yorum yapmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

ya da
Task