Ana içeriğe devam edin.

MT-TOPLULUK

Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Başta Türkiye olmak üzere her yerde kendini geliştirme odaklı projeler geliştirmeyi ve içerik üretmeyi hedefleyen bir projeyiz. Burada herkes bir şeyler yapmak zorunda. Evet sen yardım alıyorsan yardım etmeyi de öğrenmen gerek.Mühendislik,tasarım,ücretsiz eğitimler gibi bir çok şey seni bekliyor.

(Sadece ziyaretçiler tarafından görüntülenir.)

Hoş Geldin, !

Kayıt işleminiz başarıyla tamamlandı. Sitemizde üyelikler e-posta onaylı olduğu için hesabınızı onaylamanız gerekiyor. Kayıt olduğunuz e-posta adresinin gelen ya da istenmeyen (spam) kutusunu kontrol ederek hesabınızı onaylayabilirsiniz. e-Posta gelmediyse veya farklı bir sorun yaşıyorsanız bizimle İletişim sayfasından irtibat kurabilirsiniz.

(Sadece hesabı aktif edilmemiş kullanıcılar tarafından görüntülenir.)

MT- Mekanik Saat Bakım/Onarım 
MAKİNETÜRK İletişim 

Duyuru1: ARTIK ÜYE OLURKEN AKTİVASYON MAİLİ GÖNDERİLMEYECEKTİR.ÜYE OLDUĞUNUZDA ÜYE OLDUĞUNUZ MAİL ADRESİNE OTOMATİK BİR ŞEKİLDE RASTGELE BİR ŞİFRE GÖNDERİLECEKTİR.(Yine hata yaşayanlar bizlere mail atabilir.)

Silindir Yerleşimlerine Göre Motor Tipleri

Konu

#1
Silindir Yerleşimlerine Göre Motor Tipleri nelerdir? Motorlarda silindirler nasıl yerleştirilir? Inline 4 nedir? v6 nedir? v10 nedir? Boxer tipi motor nedir?

[Resim: sssssssss.png]
-Tek (bir) silindirli motorlar.

-Sıra motorlar: Silindirler tek bir sıra halindedirler, 2-11adet silindire kadar kullanılır.Otomobillerde en fazla kullanılan 4 silindirli sıra motorlardır,

- V motor: İki sıra motorun belirli bir açı ile tek bir krank miline bağlanması durumunda oluşan motordur. Sıralar arasındaki açı 15 ile 120 derece arasında olabilir. En çok kullanılan açı ise 60 veya 90 derecedir. Silindir sayısı 2 ile 20 arasında değişir. Otomobillerde V6 ve V8 en fazla kullanılır. V12 ve VI6 daha önceleri bazı lüks performansı yüksek otomobillerde kullanılmıştır,

-Karşı pistonlu motorlar: Bu motorlarda iki krank mili ve iki piston arasında oluşan yanma odası vardır. Bunun avantajı ise tek bir yanma prosesi ile ayni anda iki iş stroku gerçekleşmektedir. Krank mili çıkışları iki olarak bırakılır veya karmaşık bir mekanizma ile birleştirilir 

-Karşı silindirli motor: Bu motor hâlbuki 180 derece açılı bir V motordur. Küçük uçaklarda ve bazı otomobillerde kullanılır. Bazı literatürlerde düz (flat) veya kutu (boxer) motor olarakta isimlendirilmiştir,

-Yıldız (radial) motor: Bu motorda genelde tek sayıda olan ( 3 - 5 - 7 - 13 ) veya daha fazla silindirlerin krank -biyelleri tek bir ana krank miline bağlanır. Bu motorlar daha çok orta güçte olan ve pervaneli uçaklarda kullanılırlar. Sıra sayısı arttırılarak (54 silindire kadar yapılanlar olmuştur) güç gereksinimi karşılanabilir. Bu motorların uçaklarda bazı enteresan uygulamaları olmuştur. Krank mili sabit tutularak,silindir bloğu döndürülerek motor çalıştırılmıştır. Bu durumda oluşan jiroskopik kuvvetlerin yardımıyla diğer uçakların yapamadıkları manevraları yapılabilmiştir. Çok az bilinen ADAMS-FARWELL otomobillerinde 3 veya 5 silindirli, sabit kranklı, yatay yıldız motor kullanılmış ve yine jiroskopik etki ile otomobile önemli bir sürüş kolaylığı sağlanmıştır.

-W motor: Üç sıra motorun tek bir krank miline bağlanmış halidir. Çok kullanılmakta olan motor olmamakla birlikte geçmişte ve günümüzde yarış otomobilleri için geliştirilmiştir. Genellikle 12 silindirli olarak ve silindirler arası 60 derecelik açı vardır.

Benzer Konular:

Linkleri görebilmek için sitemize üye ol manız veya giriş yapmanız gerekiyor. (Sitemize üyelikler ücretsizdir!)

Motor Ana Elemanlarının Hesabı ve Dizaynı


Segman

Biyel



Cevapla

Bir hesap oluşturun veya yorum yapmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

ya da
Task