Ana içeriğe devam edin.

MT-TOPLULUK

Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Başta Türkiye olmak üzere her yerde kendini geliştirme odaklı projeler geliştirmeyi ve içerik üretmeyi hedefleyen bir projeyiz. Burada herkes bir şeyler yapmak zorunda. Evet sen yardım alıyorsan yardım etmeyi de öğrenmen gerek.Mühendislik,tasarım,ücretsiz eğitimler gibi bir çok şey seni bekliyor.

(Sadece ziyaretçiler tarafından görüntülenir.)

Hoş Geldin, !

Kayıt işleminiz başarıyla tamamlandı. Sitemizde üyelikler e-posta onaylı olduğu için hesabınızı onaylamanız gerekiyor. Kayıt olduğunuz e-posta adresinin gelen ya da istenmeyen (spam) kutusunu kontrol ederek hesabınızı onaylayabilirsiniz. e-Posta gelmediyse veya farklı bir sorun yaşıyorsanız bizimle İletişim sayfasından irtibat kurabilirsiniz.

(Sadece hesabı aktif edilmemiş kullanıcılar tarafından görüntülenir.)

MT- Mekanik Saat Bakım/Onarım 
MAKİNETÜRK İletişim 

Duyuru1: ARTIK ÜYE OLURKEN AKTİVASYON MAİLİ GÖNDERİLMEYECEKTİR.ÜYE OLDUĞUNUZDA ÜYE OLDUĞUNUZ MAİL ADRESİNE OTOMATİK BİR ŞEKİLDE RASTGELE BİR ŞİFRE GÖNDERİLECEKTİR.(Yine hata yaşayanlar bizlere mail atabilir.)

Wankel Motorlarında Motor Zamanları

Konu

#1
Wankel motorları nedir? Wankel motorları nasıl çalışırlar? Wankel motorlarının farkı nedir? Wankel motorlarının pistonlu motorlarından farkı nedir? Wankel motorlarının çalışma zamanları farklı mıdır? Wankel motorlarının çalışma zamanları nasıldır? Wankel motorları kaç zamanlıdır? Wankel motorları ne şekilde çalışırlar? Wankel motorlarının çalışma prensibi nasıldır? 

Döner pistonlu motorlarda da dört zamanlı pistonlu motorların çalışma prensibi uygulanmaktadır. Pistonlu motorlarda bulunan alt ölü nokta ile üst ölü nokta arasında pistonun kat ettiği yola strok denilmektedir. Ancak bu motorlarda piston olmadığı için bu motorlara 4 zamanlı (stroklu) motor yerine, 4 fazlı motor da denilmektedir. Bu motorlarda döner piston, motor bloğu içerisinde yapmış olduğu bir dönme hareketiyle dört zamanı tamamlar. Fakat döner piston üstünde 120°‟lik açı farkı ile üç ateşleme yüzeyi vardır. Yani döner piston, bir devrini tamamladığında emme, sıkıştırma, ateşleme vakitlerini yapar. Böylece bu çalışma prensibiyle az hacimde, çok güç elde edilebilmektedir. 

Emme Zamanı 

[Resim: Screenshot_1-27.png]

İçten yanmalı motorlarda olduğu gibi emme zamanında hava yakıt karışımı silindir içine emme portundan alınır. 

Sıkıştırma Zamanı 

[Resim: Screenshot_2-23.png]

Bu zamanda içeri alınan yakıt-hava karışımı, rotorun iki ucu tarafından silindir yüzeyine sıkıştırılarak basıncı yükseltilir. Rotor döndükçe silindir içindeki karışımı sıkıştırır ve dolguyu ateşlemeye hazır hâle getirir. 

Ateşleme (İş) Zamanı 

[Resim: Screenshot_3-22.png]

Sıkıştırılan hava-yakıt karışımı, bujiler tarafından ateşlenerek yanma olayı gerçekleşir. Yanmayla beraber oluşan genleşme ve basınç dalgası ile rotor dönmeye başlar ve bu sayede istenen güç sağlanmış olur. 

Egzoz Zamanı 

[Resim: Screenshot_4-22.png]

Egzoz zamanında hava-yakıt karışımının yanması sonucu meydana gelen yanmış gazlar, egzoz portu üstünden, egzoz manifoldu ve borular aracılığı ile atmosfere gönderilir. Bu esnada rotorun bir ucu egzoz gazların dışarı gönderirken, diğer ucu emme portunu kapatmaktadır.


Benzer Konular:

Linkleri görebilmek için sitemize üye ol manız veya giriş yapmanız gerekiyor. (Sitemize üyelikler ücretsizdir!)

Linkleri görebilmek için sitemize üye ol manız veya giriş yapmanız gerekiyor. (Sitemize üyelikler ücretsizdir!)

Linkleri görebilmek için sitemize üye ol manız veya giriş yapmanız gerekiyor. (Sitemize üyelikler ücretsizdir!)

Motorlarda Sıkıştırma Oranı
Cevapla

Bir hesap oluşturun veya yorum yapmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

ya da
Task