Ana içeriğe devam edin.

MT-TOPLULUK

Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Başta Türkiye olmak üzere her yerde kendini geliştirme odaklı projeler geliştirmeyi ve içerik üretmeyi hedefleyen bir projeyiz. Burada herkes bir şeyler yapmak zorunda. Evet sen yardım alıyorsan yardım etmeyi de öğrenmen gerek.Mühendislik,tasarım,ücretsiz eğitimler gibi bir çok şey seni bekliyor.

(Sadece ziyaretçiler tarafından görüntülenir.)

Hoş Geldin, !

Kayıt işleminiz başarıyla tamamlandı. Sitemizde üyelikler e-posta onaylı olduğu için hesabınızı onaylamanız gerekiyor. Kayıt olduğunuz e-posta adresinin gelen ya da istenmeyen (spam) kutusunu kontrol ederek hesabınızı onaylayabilirsiniz. e-Posta gelmediyse veya farklı bir sorun yaşıyorsanız bizimle İletişim sayfasından irtibat kurabilirsiniz.

(Sadece hesabı aktif edilmemiş kullanıcılar tarafından görüntülenir.)

MT- Mekanik Saat Bakım/Onarım 
MAKİNETÜRK İletişim 

Duyuru1: Son zamanlarda aktvasyon maili üye olmak isteyenlere ulaşmakta zorlandığı tespit edilmiştir. Arka planda çalışmalar başlamıştır, sorun düzelecektir.
Duyuru2: Hesabını AKTİF edemeyen arkadaşlar " makineturkinfo@gmail.com " adresinden hesabını aktif edebilir.

Wankel Motoru Nedir? Nasıl Çalışır?

Konu

#1
Wankel motoru nedir? Wankel motoru nasıl çalışır? Wankel motorunun çalışma prensibi nasıldır? Wankel motoru nerelerde kullanılır? Wankel motoru neden piyasadan kalktı? Wankel motorunu hangi arabalarda kıullanılır? Wankel motorunun şekli nasıldır? Wankel motorunun pistonları nasıldır? Wankel motorunun çalışma mekanizması nasıldır? Wankel motorunun artıları nelerdir? Wankel motorunun eksileri nelerdir? Wankel motorunun avantajları nelerdir? Wankel motorunun dezavantajları nelerdir? 

[Resim: Screenshot_3-21.png]

Wankel motor veya diğer adı ile rotary motor, 1954 senesinde NSU firmasında tekniker olarak çalışmakta olan Felix Wankel tarafından icat edilmiştir. Geçtiğimiz senelerde Japon Mazda firması motoru geliştirerek Mazda RX7 isimli bir araç üretti. Fakat bu araç da pistonlu motorlar karşısında rekabet edemediği için üretimi durdurulmuştur.  İlk defa NSU Spider isimli araçta kullanılan bu motor rallilerde büyük başarı kazanmasına rağmen motor segmanlarının yetersiz kalmasında dolayı çok sorun çıkardığı için üretimi durduruldu. Ancak günümüzde malzeme ve üretim teknolojilerinin gelişmesi ve alternatif yakıt ile alternatif motor arayışları ile gündeme gelmiştir. Resimde wankel motoru gösterilmektedir. 

[Resim: Screenshot_4-21.png]

Döner piston; eksantrik mili üstünde döner. Eksantrik mili, bir nokta yani merkeze göre dairesel hareketle dönmesine karşılık; üstünde hareket eden döner piston silindir içinde eliptik bir hareket ile döner. Döner pistonlar üstünde elde edilen güç, eksantrik mili vasıtasıyla vites kutusuna geçer. Döner pistonun içerisindeki dişliler, eksantrik mili üstündeki dişlilerle beraber döner. Resimde rotor gösterilmektedir.  Bu motorlarda supap mekanizması yoktur. Emme ve egzoz supapları olmamasına rağmen motorun emme zamanında temiz hava ve yakıt karışımı hava giriş geçitlerinden (portları) girer ve yanma sonundaki zehirli gazlar, egzoz portundan atmosfere çıkar.

[Resim: Screenshot_1-26.png] 

Oval bir gövde içinde merkezden kaçık olarak dönen bir rotor (döner piston) (tasarıma göre 2-3-4 rotor da olabilir) ve eksantrik milidir ( eksantrik mili 4 zamanlı motorlarda bulunan krank milinin işini yapmaktadır ).  Wankel (Döner pistonlu) motorunun kullanışlı oluşunun en önemli nedeni mekanik olarak imalatının kolaylığıdır. Wankel motorunun normal bir motordan çok daha basit bir yapısı vardır. 

Zaten ne olursa olsun bu motorda pistona ve eksantrik miline ait olmak üzere iki devir sayısı tarif etmek mümkündür. İş; eksantrik milinden alındığına göre ve dışarıya yalnızca bu milin uçları çıktığına göre eksantrik mili devir sayısının mukayese için kullanılması çok daha uygun olacaktır Pistonun her devrinde yanma odalarındaki iş çevrimlerinin tamamlanmış olması sebebiyle, bu motora zaman bakımından bir isim vermek gerekirse iki zamanlı demek gerekir. Ancak yanma odalarındaki olayların her birisi yani emme, sıkıştırma, ateşleme ve egzoz eşit açılar işgal etmektedir. Buna göre klasik pistonlu motorlara benzer olarak, bu motora dört zamanlı demek gerekirdi.

[Resim: Screenshot_2-22.png]

Pistonla gövde arasındaki izafi hareket redüksiyon oranı 2/3 olan bir çift iç ve dış dişli ile sağlanmaktadır. Yani bir iş elde edebilmek için eksantrik mili dişlisi, dıştaki dişli etrafında 3 x 120° = 360° dönmelidir. Resimde Wankel motorunun komple parçaları gösterilmektedir.  Resimde gösterilmiş bulunan bu dişlilerden küçük ve dış dişli olanı gövde üstünde ve sabit; iç dişli ise pistonla birlikte dönmekte ve gövde üstündeki sabit dişli üstünde yuvarlanmaktadır. Buna göre eksantrik mili hemde pistona yatak vazifesi görmektedir. Eksantrik mili, bir devir döndüğü zaman piston, eksantrik miline nazaran 120° dönmektedir. Buna göre pistonun gövdeye nazaran bir devir dönüp yanma odasında cereyan eden olayların periyodunu tamamlaması için eksantrik milinin 3 defa dönmesi gerekir. 

Benzer Konular:

Linkleri görebilmek için sitemize üye ol manız veya giriş yapmanız gerekiyor. (Sitemize üyelikler ücretsizdir!)

Yakıt Olarak Etanol ve Metanolün Özellikleri Nelerdir?

Linkleri görebilmek için sitemize üye ol manız veya giriş yapmanız gerekiyor. (Sitemize üyelikler ücretsizdir!)

Bitkisel Yakıtların Motor Performansına Etkileri Nelerdir?
Cevapla

Bir hesap oluşturun veya yorum yapmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

ya da
Task